Ridpass med Bonnie 2/1

Igår red jag Bonnie ett litet tag i ridhuset eftersom jag blev så ridsugen och ridskolehästarna behöver gå ganska mycket nu på jullovet eftersom det inte är några lektioner alls.
Från början kändes hon helt okej, lite stel och ville inte riktigt söka sig neråt i vänster varv men i höger var hon fin förutom att hon ibland vill krulla ihop sig lite för mycket och gå bakom lod.
Jag jobbade mest med att bara hitta flytet och få henne att jobba i en bra form och trampa på ordentligt med bakbenen. Båda två var lite ringrostiga kändes det som eftersom hon har vilat helt några dagar på grund av vaccination och så inte gått så mycket över jul och nyår heller. Och jag har ju som ni vet knappt suttit i en sadel på ett bra tag.

Efter halva passet var det som om någonting slog slint i huvudet på henne, hon vägrade ta galoppen, eller ja. I princip vägrade hon röra sig ur fläcken över huvud taget. Upp i trav gick ibland, men galoppfattningarna blev bara en massa bocksprång eller tvärnitar. Jag har ingen aning om varför, men ska höra med Malin om hon har någon aning om vad det kan vara, och så får vi se hur det går den 14/1 då jag ska vara med på hoppkurs med henne.
Efter två eller tre "bra" fattningar utan några bockningar i varje varv slutade jag rida och lät henne skritta av eftersom jag tyckte att jag fick nöja mig då och inte orkade bråka mer med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin