Om oss

Jag som skriver heter Sara och är nyss fyllda 17 år. Jag bor i Lycksele, Västerbotten och ska jag vara ärlig lägger jag nog absolut mest tid på skolan och alla läxor, fast jag klagar inte (läs: så ofta i alla fall), eftersom jag faktiskt valde alldeles själv att studera på naturvetenskapliga programmet. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag vill studera vidare till, men jag hoppas naturligtvis att jag ska komma på det snart, för det skulle ju naturligtvis vara väldigt skönt att veta, och så skulle jag kunna plocka bort lite kurser från min individuella studieplan eftersom jag just nu läser utökat för att hålla så många vägar som möjligt öppna.
När jag inte pluggar spenderar jag så mycket tid som möjligt i stallet tillsammans med min D-ponny Chasmir. Han är en New Forestvalack som mäter 144 cm över marken. Tillsammans tävlar vi i framförallt hoppning men även en och annan dressyrtävling ibland också. Chassen, som han kallas till vardags, är 13 år gammal och jag har haft honom i lite drygt 2,5 år. Dock är jag lite på jakt efter en större häst eftersom jag tyvärr börjar bli aningens stor på Chassen, även om det största skälet är att jag nog börjat växa ifrån honom kunskapsmässigt. Inte för att jag alltid rider honom perfekt, sju dagar i veckan. Men hans högsta nivå börjar tyvärr kännas lite låg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin