Update

Jag måste bara ursäkt för den helt obefintliga bloggningen de senaste dagarna, jag har haft full upp med det sista i skolan, julklappar, Chassen och så. Efter jul ska jag köra igång som vanligt igen.

Nu tänkte jag bara berätta lite om läget snabbt innan jag ska sova. I onsdags var vi som sagt med Chassen till ATG för att kolla upp honom. Eftersom han har stannat ut sig i princip var enda klass hela hösten så var vi inte säkra på om han var helt fräsh. Och så rätt vi hade, nu ska han stå i liten hage och skrittas för hand en kvart om dagen i tre veckor eftersom han har kotledinflamation båda fram och inflamation i knäleden vänster bak.
Riktigt tråkigt är det såklart, och så känner jag mig lite hemsk som ridit honom hela hösten. Men om man ser på det ur en annan synvinkel - och missuppfatta mig absolut inte nu! - så är det lite skönt att veta varför han har hållt på och stannat, och att veta att han faktiskt är så klok att han inte hoppar när det gör ont.
Det är ju inte så mycket som man kan göra, utan det är helt enkelt som det är och jag kan varken spola tillbaka tiden eller knäppa med fingrarna så han blir bra igen, utan jag får helt enkelt göra det bästa av situationen och hoppas att han blir bra så snabbt som möjligt, men förmodligen behöver han väl en till behandling eftersom det är få hästar som klarar sig med en enda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin