Stalljour

Har just kommit hem från att ha haft kvällsjour på stallet. Jag har tillsammans med lillasyster och mamma plockat in de hästar som var kvar ute och gett alla hästar mat, samt släckt och låst hela anläggningen. På stallet har vi ett joursystem där man har en vecka/häst i ett rullande schema. Då man har jourvecka ansvarar man för kvällsjouren och låsningen måndag till fredag. På helgen har man hela anläggningen, morgonjour: fodring och utsläpp, lunch- och middagsfodringar, kvällsjouren och låsningen. Och så har man ansvar för ridskolehästarna, man ska mocka alla boxar och spiltor och packa alla höpåsar.
Det är alltså ganska mycket jobb den vecka man har jour, men å andra sidan står det tolv privathästar på anläggningen så det blir inte så ofta man måste ha den.

Det röda stallet är ett privatstall där bl a Chassen står. Det gröna som skymtar är delat i två delar, en ridskoledel och en privatdel. På bilden skymtar man även hörnet av lilla padocken. Visst ser det härligt ut med sommar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin