Ridpass med Gulli 14/12

Testade att rida henne på gummibett den här kvällen, till skillnad från vanligtvis då hon har ett kimblewick. Jag var lite skeptisk till att rida henne på det, men hittade inget annat tränsbett så det fick bli som det blev helt enkelt. Hon var riktigt fin på bettet, förutom att hon höll på och joxade lite grand med munnen, men det kändes som om hon bara var ovan att ha något sådant i munnen.
Jag jobbade mycket med att hålla henne lugn och verkligen ta igenom halvhalter, halter och avbrott eftersom det var fem andra hästar eller något sådant där inne och hon var ganska stressad och inte riktigt kunde slappna av. Förutom det blev det mest voltarbete och att jag red igenom henne i alla gångarter så hon fick lite motion eftersom det var ganska trångt i vårt lilla ridhus.

Favorit i repris med bilden, har knappt några foton på Gulli så jag tror att jag ska försöka få med mig en kamera någon gång i helgen och fotografera henne så jag har lite mer att lägga upp på bloggen eftersom jag rider henne så pass mycket..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin