Ridlektion 15/12

Red Gulli på den här ridlektionen också. Jag börjar nästan få lite dåligt samvete över att jag knappt rider Chassen, men han har faktiskt viloperiod mer eller mindre och så har jag lovat mig själv att rida honom nästa vecka på lektionen då vi ska hoppa.

Red Gulli på vanligt tränsbett nu också, även om det här inte var av gummi - men så stor skillnad blev det inte. Vi jobbade mycket med att ha dem framme för hjälperna och gjorde lite serpentiner, voltarbete och så. I slutet travade vi också över lite travbommar. Jag fick mest tänka på att verkligen plocka ner henne i tempo och få henne att sluta hasta iväg och bara rusa, utan att verkligen trava och jobba genom kroppen och bära upp sig ordentligt. För att få henne att göra det måste jag se till att verkligen sitta tungt i sadeln och jobba med sätet så jag fortfarande driver, om än inte så mycket.
Hon var riktigt fin i torsdags och var rejält svettig efter passet, lilla gumman.
Det är riktigt synd att hon inte är storhäst, inte för att jag är helt säker på att jag skulle vilja ha henne som enda häst, men hon är riktigt, riktigt rolig att rida. Framför allt eftersom hon känns så himla positiv och verkar tycka att det är kul även om hon ofta vill slarva lite och gärna bara springer snabbare och snabbare om hon får chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin