Middag och sen iväg mot stallet

Nu ska jag strax se till att få i mig lite mat innan det bär iväg till stallet för ikväll. På tisdagar hjälper jag till på ridlektionerna, och är en så kallad stallvärd. Det är faktiskt riktigt roligt, man får vara stor och ansvarstagare, och så tycker jag faktiskt om att umgås med barn, i alla fall i stallet. Det känns så bra när man får hjälpa till och se dem växa i sig själva och våga ta för sig mer och mer!
Sen planerar jag nog att rida någon ridskolehäst ikväll också efter lektionerna om det är någon som behöver gå. Chassen har en lite lugnare period nu med dressyrlektion en gång i veckan och annars skrittrundor och vila, så det är klart man tar chansen att rida någon annan häst om det behövs. Hoppas att Gulli inte går så mycket! Hon är faktiskt riktigt rolig att rida av någon anledning, även om hon knappt tar skänklarna får något annat än framåtdrivande och överlag inte är särsilt böjbar. Dessutom brukar hon vid de första tre-fyra galoppfattningarna bralla iväg några språng. Men av någon anledning tycker jag som sagt verkligen om att rida henne.

Dessutom är hon ju inte bara lite söt! Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin