4. Det här är jag bra på

Jag är bra på många olika saker, men en av sakerna jag inte är bra på är att komma på, och berätta om, vad jag är bra på. Men jag lovar att göra mitt bästa.
När det gäller ridningen är jag bra på att lägga mig på en nivå som är lagom konditions- och utbildningsmässigt efter den häst jag rider, om jag inte rider en välutbildad häst som kan mycket mer än vad jag kan som ryttare då. Jag är också duktig på att vara tidseffektiv om det verkligen behövs, mitt rekord på att få in Chassen från hagen och komma ut med sadel i skogen är 9 minuter (om jag minns rätt). Utan att slarva!
Jag är också duktig på att lägga mig rätt utbildningsmässigt när jag ska förklara något för någon, även om jag gärna vill ta det lite för avancerat ibland eftersom jag själv alltid vill veta exakt hur något fungerar/är.
I skolan är jag duktig på framförallt matte, även om jag inte har svårt för något ämne så. Jag är också duktig på att förklara hur man ska lösa olika uppgifter, hjälpa andra och så - eller det tror jag i alla fall, eftersom de fortfarande frågar mig om hjälp efter ett och ett halvt år tillsammans.
Jag är också duktig på att vara nöjd med ett resultat bara jag känner att jag gjort mitt bästa utifrån kunskap, dagsform och så, oavsett om det gäller stallet, skolan eller någonting helt annat. Det är en sak som jag verkligen uppskattar att jag är bra på, eftersom jag bara är missnöjd om jag inte gjort mitt bästa, och då vet jag exakt vad jag gjort fel och ska tänka på tills nästa gång!

Suddig bild från en hopptävling i Kågedalen, KDRF, där vi vann första klassen (LD) och fick om jag minns rätt 10 fel i andra klassen (2 vägringar och några tidsfel). Jag var trots resultaten så mycket nöjdare över mig själv och Chassen efter andra rundan än efter första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin