3. Det här behöver jag träna mer på

När det gäller min ridning skulle jag personligen säga att det största problemet är att jag väldigt ofta vill för mycket, bara jag har lärt känna hästen. Jag blir för mycket för hästen, jag kan inte låta bli att vara överallt och ingenstans och stötta upp, driva, plocka med handen osv. Detta även om jag verkligen vet att det som fungerar absolut bäst är att bara låta den rulla igång och sen börja söka sig ner av sig själv. Detta leder ju dessutom till en mycket mer lösgjord och självbärande häst.
Ett annat problem är min sits, framförallt i dressyren har jag väldigt svårt för att verkligen komma ner i sadeln från början och jag vill väldigt gjärna luta mig för mycket framåt. Dessutom pekar jag ut mina tår nästan rätt ut när jag rider för lätt. Mina sitsproblem har jag kommit fram till beror på att jag vill för mycket. Istället för att koncentrera mig på den lägger jag allt fokus på hästen, vilket i och för sig är bra ibland, men inte alltid. Om jag koncentrerar mig på min sits och min ridning istället får hästarna söka sig ner själva istället och allt blir bara mycket bättre.

Förut hade jag väldiga problem med att jag lade ner händerna på knäna när jag red. Tack och lov har jag lyckats träna bort det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin