10. 5 saker du inte visste om mig

Lite knepigt blir det allt med att komma på fem hela saker som jag inte hunnit med att blogga om på ett eller annat sätt. Även om jag kanske inte skrivit ett helt inlägg så har jag nog nämnt det mesta någon gång i förbiseende. Så många av er vet nog redan det mesta egentligen.

  1. Jag har spelat fiol i tio år nu. Redan när jag gick i förskoleklass bestämde jag mig för att jag ville spela fiol efter en "testa på"-dag. Men det var så lång kö att jag inte fick börja spela för än i tvåan.
  2. Innan vi köpte Chassen hade jag en liten B-ponny på foder. Han hette Comenick, men aldrig någonsin att han kallades för det, utan Sauron var det han hette för alla, dock vet jag inte varför.
  3. Jag är en riktig liten pluggis och har dessutom väldigt lätt för att lära mig saker. Därför har jag då också väldigt bra betyg. Hittils har jag hunnit få tre VG och sex MVG satta i mitt betyg än så länge. Trots detta är jag inte alls sådär att jag inte blir nöjd om jag inte får MVG. Så länge jag känner att jag gjort mitt bästa är jag nöjd, och det är väldigt skönt när man tänker på en del andra i min klass som ställer jättehöga krav på sig själva.
  4. Jag biter på naglarna. Oerhört mycket! Aldrig att de når utanför fingertopparna någonsin. Det går bara inte att låta bli. Absolut värst är det när jag sitter och skriver prov eller på annat sätt är väldigt koncentrerad. Jag har testat med att använda "stopp-och-väx" flera gånger, men usch! Nej, det klarar jag inte alls av. Det smakar ju så vidrigt och allt man tar i får den smaken så att äta mackor, hemburgare eller godis är bara att drömma om.
  5. Jag har börjat fundera på att utbilda mig till matte- och kemilärare efter gymnasiet. Eller möjligtvis matte- och biologilärare. Men jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tillbaka till startsidan

Jag som skriver på bloggen heter Sara och är 17 år gammal. På bloggen skriver jag om min vardag tillsammans med D-ponnyn Chasmir. Träning, tävling, utrustning och mycket annat smått och gott är bland annat vad man kan läsa om här. Vill du veta mer om oss? Klicka här. Din text...........................................
bloglovin